lördag 4 juni 2011

två små dagar

 Igår var jag på liseberg och lyssnade på Anna Järvinen. Det var fint.


Sen sov jag med papiljotter i håret. Det blev krulligt och fint.


Idag åkte jag bil till Kinna för att min mamma skulle köpa tyg i en stor tygaffär. Jag köpte inget, för jag är inte så rik och dessutom så är jag inte så bra på att sy än så jag vågar mig på att köpa dyra tyger (jämfört med loppistyger i alla fall). Men det fanns massa fint. 


Sen stannade vi vid Erikshjälpen i Skene och där köpte jag tre fina scarves och ett symönster. Det verkar lite för krångligt för mig som är nybörjare på det här med sömnad men någon gång ska jag nog använda det! Om inte annat så är det fint att titta på!

Inne i mönstret låg den här trevliga lilla lappen. Sånt blir jag glad av. "Förtjänsten blir en hel femma!"

Sen har jag idag bakat bullar i flera timmar. De blev ganska misslyckade. Men man lär ju sig av sina misstag!

6 kommentarer:

  1. Två små FINA dagar, verkar det som. Och som vanligt underbart dokumenterade genom fotolinsen! Värt att lida pin genom att sova med papiljotter var det ju verkligen, så fint som resultatet blev!

    SvaraRadera
  2. Det var faktiskt inte så hemskt jobbigt med papiljotterna, för det var såna där mjuka med skumgummi.

    SvaraRadera
  3. svar: hihi, vad kul! Det är en riktigt fin symaskin :)

    SvaraRadera
  4. Härliga dagar :)
    sv: Nej, konstigt nog inte... Haha ^^

    SvaraRadera
  5. Börja med ett billigt loppistyg och enkelt mönster, så kommer du snart att bli jätteduktig på att sy. Du har ju både blick och intresse.

    SvaraRadera
  6. Vilket superfint mönster! Du borde sy ngt utav det, Gamla mönster sitter i regel bättre på kroppen med:)

    SvaraRadera